Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jeroen Osinga - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Jeroen Osinga - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

23 Juni 2015 | Nederland, Nijmegen

¡Hola a todos!

Het is nu al een aantal dagen regenachtig weer in Nederland. Regelmatig verschijnen er dikke druppels op het raam van mijn studentenkamer in Nijmegen. Het waait ook nog eens hard. Vanuit mijn kamer zie ik hoe fietsers bijna van het fietspad worden geblazen. Het lijkt wel herfst, maar het is eind juni. Voor mij is het dan ook een geruststellende gedachte dat ik over iets meer dan drie weken in het vliegtuig stap naar de Mexicaanse stad Guanajuato, waar het op dit moment een schamele 30 graden is.

In Guanajuato ga ik een semester studeren aan de Universidad de Guanajuato. Mijn faculteit, de Facultad de Humanidades, is gevestigd in een koloniaal kloostercomplex uit de 16e eeuw aan de rand van de stad, waarvandaan je een prachtig uitzicht schijnt te hebben over het centrum. De bijbehorende kerk is volgens mijn reisgids één van de mooiste barokke gebouwen van het land. Een erg vervelende plek om te studeren dus... Wat ik precies ga studeren is overigens nog een verrassing, aangezien ik pas ter plekke te horen zal krijgen welke vakken er dat semester gegeven zullen worden. Wel kan ik alvast zeggen dat ik me zal gaan richten op de Mexicaanse literatuur, geschiedenis en cultuur van de vorige eeuw.

Huisvesting hoort ook in het rijtje 'verrassingen' thuis. Het is in Mexico namelijk normaal om de eerste paar dagen in een hostel te verblijven en vanuit daar een kamer te zoeken. Zo kun je er bovendien zeker van zijn dat je in een goede buurt terecht komt en dat je er geen huisdieren in de vorm van kakkerlakken of ander gespuis bij cadeau krijgt.

Mijn verblijf in het land van sombrero's, tortilla's en tequila zal dus één groot avontuur worden, maar wel zonder twijfel een leuk avontuur. Ik zal jullie dan ook sowieso op de hoogte houden van mijn ervaringen! Ik heb er zin in!

Saludos,

Jeroen

  • 17 Juli 2015 - 20:25

    Anita Osinga:

    heel veel plezier Jeroen. We gaan je volgen hoor.

    X Johan en Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 23 Juni 2015
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 15774

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 24 December 2015

Een semester studeren in Mexico

Landen bezocht: