Een semester studeren in Mexico - Reisverslagen van Jeroen Osinga - WaarBenJij.nu Een semester studeren in Mexico - Reisverslagen van Jeroen Osinga - WaarBenJij.nu

Een semester studeren in Mexico

Van eind juli tot begin december 2015 ga ik een semester studeren aan de Universidad de Guanajuato in Mexico. Deze universiteit ligt in de gelijknamige stad Guanajuato, ooit de rijkste stad van heel Spaans-Amerika vanwege de vele zilvermijnen en tegenwoordig beschouwd als één van de mooiste koloniale steden van dit deel van de wereld. Guanajuato is een relatief kleine stad, gelegen op ongeveer 2000 meter hoogte in de Sierra Madre. Bovendien ligt de stad in het hart van het land, op iets meer dan 300 kilometer van de Mexicaanse hoofdstad. Een betere plek om de Mexicaanse cultuur te leren kennen is er dus niet!

Ik ben van plan om diverse vakken te gaan volgen aan de Universidad de Guanajuato, waarbij ik me wil richten op de Mexicaanse literatuur, geschiedenis en cultuur van de 20e eeuw. Daarnaast wil ik natuurlijk mijn Spaans verbeteren en wie weet kom ik wel met een mooi Mexicaans accent terug.

Recente Reisverslagen:

22 December 2015

Het andere Mexico

06 December 2015

Een tijdelijk afscheid

29 November 2015

Hotel Maastricht

22 November 2015

Kijkbouwvakkers en co

16 November 2015

De heksenbijeenkomst
Jeroen

Actief sinds 23 Juni 2015
Verslag gelezen:
Totaal aantal bezoekers 15769

Voorgaande reizen:

22 Juli 2015 - 24 December 2015

Een semester studeren in Mexico

Landen bezocht: